torsdag 25. mars 2010

Leksjon 2, Nokre refleksjonar i forhold til presentasjon av materialprøver






Førebels tankar som gjeld utforming av materialbibliotek.
Presisering:
Eg lagar eit materialbibliotek med tanke på bruk på mellomtrinnet der eg for tida underviser. Biblioteket vert laga for å gje kunnskap og tankar om val av teksturar med funksjonell eller dekormessig bruk innan arkitektur.
Eg set meg som mål å lage å lage litt over 20 prøver, med ca fem i kvar hovedkategori: Tre, papir, stoff og "andre" som i mi samling betyr saga stein, metall, og transparente stoff.
Kasse:
Ca. 20cm x 20 x 62. Veggene i kassa vert sette saman av materiale med ulike strukturar og teksturar på alle seks sider. Oppdeling: Sjå skisse.
Tenkjer meg pr. i dag kryssfiner på eine langveggen, reiskapsbehandla (v-jern) furu for å gje illusjon av bordkledning på andre langveggen, "rekved" på eine kortveggen og gjerne endeskiver av einer på andre kortveggen. Lokket blir av plexiglas.
Eg tenkjer såleis at sjølve kassa / eska har ein funksjon i presentasjonen.
Langs eine langveggen er det plass til ei eller fleire presentasjonsplater som skal ha samtidig plass til fire kvadratiske teksturprøver på ca. 12x12 cm eller der omkring(som altså heng "på spikar" for å kunne variere mellom prøvene. Denne presentasjonsplata er ca. 60cm lang for lett å kunne montere den på gipsvegg som eit "fast" dekorasjonselement. I presentasjonen lagar eg eit kvadratisk hol på ca.10x10 for å kunne vise dei transparente prøvene.
Eg trur eit slikt materialbibliotek for mellomtrinnet, bør vere enkelt og gje døme på materialprøvar som elevane kan velje ut frå kunnskap og tankar om funksjon og dekor.
Når det gjeld kategorien tre, har eg på mellomtrinnet lyst til å vise og undervise om forskjellen mellom fire av dei lettast tigjengelege treslaga våre, furu, gran, bjørk og einer,- i arkitektursamanheng. Difor vil eg ha med alle desse fire tresortane som ein start i trekategorien. Eg vel vidare å gje nokre fleire døme på materialprøver av einer. Dette gjer eg for å vise eit eksempel på ulik bruk i høve bearbeiding av eit materiale. Valet av einer til denne eksemplifiseringa er gjort på grunn av lokalt lett tilgjenge på kraftig og tørr einestaur, - lett å bearbeide også på detaljnivå (seig og sterk) og med ein "passeleg" fin trestruktur som er grei å bruke i modellsamanheng. Og ikkje minst er den eit glimrande døme på at når det gjeld bruk og oppleving av teksturar, brukar vi mange sansar: Lukta av einer, gjev velvære i sinnet!
På ungdomsskulen eller vgs ville eg nok ha konsentrert meg om berre eit treslag for å eksemplifisere ulike bruksmåtar ut frå val av teksturbearbeiding / ikkje bearbeiding av dette eine treslaget.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar